پس از ماههای  آگوست و جولای پرمشغله، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) در سپتامبر روند قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری را کند کرد.

در ماه سپتامبر، اداره مهاجرت سه قرعه‌کشی اکسپرس اینتری برگزار کرد و همچنان اولویت را به نامزدهای داخلی و فرانسوی‌زبان برای درخواست اقامت دائم (PR) اختصاص داد.

بیایید نگاهی به قرعه‌کشی‌های اکسپرس اینتری در ماه گذشته و ترکیب استخر نامزدهای فدرال اکسپرس اینتری در ابتدای اکتبر بیندازیم.

 

چه قرعه‌کشی‌هایی در ماه سپتامبر انجام شد؟

در ماه سپتامبر، سه قرعه‌کشی اکسپرس اینتری برگزار شد که در آن اداره مهاجرت کانادا نزدیک به ۶,۰۰۰ دعوت‌نامه برای درخواست (ITA) صادر کرد:

تاریخ قرعه کشی دسته بندی  متقاضیان تعداد دعوتنامه نمره قبولی
September 9th, 2024 Provincial Nominee Program (PNP) 911 732
September 13th, 2024 French language proficiency 1,000 446
September 19th, 2024 Canadian Experience Class (CEC) 4,000 509

 

ما می‌توانیم چندین روند را در انواع قرعه‌کشی‌های IRCC مشاهده کنیم. قرعه‌کشی‌های سه ماه گذشته (سپتامبر، آگوست و جولای) همگی شامل قرعه‌کشی برای نامزدهای برنامه نامزدی استانی (PNP)، تجربه کانادایی (CEC) و تسلط به زبان فرانسوی بوده است، به‌طوری که در ماه‌های آگوست و جولای چندین قرعه‌کشی برای PNP و CEC انجام شد.

این قرعه‌کشی‌ها با اظهارات وزیر مهاجرت، مارک میلر، مبنی بر اولویت‌دهی به نامزدهای مهاجرت “داخلی” (کسانی که از قبل در کشور حضور دارند) و تعهد مداوم کانادا به حمایت از مهاجرت فرانسوی‌زبانان خارج از کبک همسو است.

در نهایت، IRCC در ماه سپتامبر دعوت‌نامه‌های کمتری صادر کرد

 

توزیع فعلی امتیازات در استخر چگونه است؟

تا تاریخ ۱۹ سپتامبر (تاریخ آخرین قرعه‌کشی اکسپرس اینتری در زمان نگارش این مطلب)، توزیع امتیازات در استخر اکسپرس اینتری به شرح زیر است:

 

افرادی که نمره قبولی دریافت کرده اند چه کسانی هستند:

بیشتر متقاضیانی که در سال 2024 موفق به دریافت دعوتنامه در سیستم مهاجرت اکسپرس انتری کانادا شده اند در یکی از 3 طبقه بندی زیربوده اند:

  1. متقاضیان خارج از کانادا و بدون سابقه کاری کانادایی در حد 25 تا 32 سال و با توانایی بالا در زبان فرانسه
  2. متقاضیان داخل کانادا با حداقل یکسال سابقه کاری ، سن بین 25 تا 35 سال و با نمرات زبان انگلیسی بالا در حد آیلتس 7
  3. متقاضیان داخل کانادا با حداقل یکسال سابقه کاری ، سن بین 35 تا 45 سال و با نمرات زبان انگلیسی بالا در حد آیلتس 6 و دارای دعوتنامه پذیرش استانی